Od 1 października 2024 r. pracownicy urzędów skarbowych będą dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS. Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię. W ramach infolinii KAS urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Jakie informacje uzyskamy na infolinii KAS?
- jak dotychczas – ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości,
- w ramach nowości – informacje dotyczące indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN (np. informacje o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych, wskazówki jak załatwić sprawy korzystając z e-Urzędu Skarbowego).
Ważne: Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.
Uwaga: Opcja potwierdzenia tożsamości za pomocą telePINu będzie dostępna także dla pełnomocników ogólnych oraz użytkowników konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym. Korzystając z infolinii KAS pełnomocnicy ogólni i użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym będą mogli, po uwierzytelnieniu, uzyskać potrzebne informacje dotyczące swojego mocodawcy lub organizacji.
Uwierzytelnienie za pomocą telePIN
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO) będą mogli uzyskać dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, a dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni. W tym celu, poza telePINem, będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):